Wanneer een medewerker thuis een laadpunt krijgt, moet het laadpunt worden gekoppeld aan het verrekenplatform van E-flux. Hierdoor worden alle thuislaadsessies automatisch geregistreerd en maandelijks vergoed. Hieronder vind je het volledige proces voor werkgevers.
Zodra ZYNC het laadpunt heeft geïnstalleerd, ontvangt de werkgever of (regio)verantwoordelijke:
Een e-mail vanuit E-flux om het laadpunt te registreren en te activeren.
Eventueel een e-mail vanuit ZYNC met aanvullende gegevens (zoals serienummer of laadpunt-ID).
Heb je al een E-flux-account? Dan krijg je alleen de melding om het laadpunt toe te voegen.
Heb je nog geen account? Dan ontvang je eerst een uitnodiging om er één aan te maken.
Klik op de link in de e-mail en volg de stappen:
Voeg het laadpunt toe aan je bedrijfsomgeving.
Selecteer het juiste verrekenabonnement (meestal E-flux Business).
Nodig de medewerker uit binnen jouw E-flux omgeving.
Stel het vergoedingstarief per kWh in dat je hanteert voor thuisladen.
Zodra dit is voltooid, is het laadpunt actief en kan het platform alle laadsessies verwerken.
Let op: het laadpunt kan pas gebruikt worden voor zakelijke verrekening wanneer dit proces is afgerond.
Medewerkers kunnen laden met:
Een E-flux laadpas (aan te raden)
Een laadpas van een andere provider
Een bestaande privé-laadpas
Als je een laadpas wilt koppelen:
Ga naar my.e-flux.io.
Navigeer naar Laadpassen.
Voeg een nieuwe laadpas toe of activeer een bestaande.
Koppel de pas aan de medewerker.
Dit is alleen nodig wanneer jullie als werkgever de laadpas beheren.
Als de medewerker een privé laadpas gebruikt, dan dient deze op een 0 tarief te worden ingesteld.
Zodra het laadpunt is geregistreerd en de medewerker is toegevoegd, werkt de verrekening automatisch.
Alle laadsessies worden:
automatisch geregistreerd
gekoppeld aan het ingestelde tarief
maandelijks vergoed